Den hotteste trend i smykkemoden er en højrehånds diamantring, der er en smuk og elegant ring. Den seneste trend i diamantsmykker er højrehånds diamantringe. Den markedsføres hovedsageligt til den uafhængige karrierekvinde i det 21. århundrede, og står for succes, styrke, selvsikkerhed og frihed.
Efter verden er blevet fyldt med symbolet for evig kærlighed, er højrehånds diamantringe blevet populære som forlovelsesringe, eller til at fejre årsdage.
Den placeres ikke blot på en anden hånd, men adskiller sig også betydeligt i designet. Dens design undgår med vilje enhver lighed med klassiske vielsesringe, og bruger åbne rum og små sten i stedet for en enkelt stor.
Samtidig rummer en diamantring kombinationer der udtrykker bærerens personlighed og individualitet.
Diamantringe rettet mod kvinder og mænd
Det handler faktisk ikke alt sammen om den højre hånd, for kvinder har gået med ringe på højre hånd, før dette marketing koncept begyndte. Det drejer sig primært om, hvordan modebranchen udvikler sig og hvem markedføringen bliver rettet mod.
Diamantringens smukke og yndefulde udtryk, gør at specielt kvinder elsker at bære diamantringe. Ikke desto mindre bliver diamantringe markedsført mod både mænd og kvinder, ligesom diamantringe i høj grad bliver båret på højre hånd. Læs om hvorfor nedenfor:
Den uafhængige karrierekvinde
Diamant finger ring
Ideen var at følge med den nye bølge af feministisk tænkning der fokuserer på kvinders uafhængige ønsker – gift eller ej, du bør stadig bære en diamantring der revurderer din ledende position på samme niveau som mænd! Det er en slags impuls for kvinder der er generisk trætte af rollen som husmødre og føler at de kan gøre noget bedre med deres liv.
Så venstrehåndsringen står for det arbejde ægteskabet medfører, mens højrehåndsringen står for den frie, glædelige side af livet.
Den stilfulde mand
Mænd er også målet for denne reklameteknik: kærlige ægtemænd opfordres til at købe en gave til deres hustru, der viser hvor værdsatte og respekteret hun er som kvinde. Og ikke kun gifte mænd burde købe højrehåndsringe, det har en bredere mening: det er ligegyldigt om du er gift eller ej; så længe du er i et kærlighedsforhold bør du overveje at købe en højrehåndsring som gave.
I mange år har højrehåndsringen også været et tegn på engagement for homoseksuelle par. Så der er endnu et markedssegment.
Den menneskelige forfængelighed
Al reklame der har med den aspekter af den menneskelige forfængelighed at gøre, har alle chancer for at blive en succes. Når den henvendes til kvinder, lader chancerne til at være endnu større. At de dominerer i skønhed har længe været kendt, men nu er det ikke længere nok, da det ikke er nok blot at blive accepteret i det sociale liv.
Kvinders behov for at blive anerkendt som ligeværdige med mænd eller endda af mere værdi end dem, opstod. Kvinder arbejder og tjener mere end nogensinde og vælger nu at lægge ideen om at vi lever i en mands verden bag sig.
Og denne intelligente marketing linje er tilsyneladende en stor succes, for salget er meget højt!